fredag den 7. november 2008

Kagen er klar


Den sidste tid har jeg surfet kager i stor stil for at finde inspiration til yngstedatterens fødselsdagskage. Efterhånden var jeg kommet frem til, at jeg ville forsøge mig med et slot med fire tårne og det hele. Jeg fremviste nogle billeder for tøsen, men nej tak. Hun ville hellere have noget mere enkelt. Øøøøh okay så. Flere billeder blev surfet og til sidst faldt valget på en "gift box" med sløjfer og roser i lyserød.



Hold op hvor jeg hygger mig med at lave kage. Det irriterer mig godt nok en del, at jeg ikke kan lave den perfekt. At den bliver så bulet og at jeg nogle gange får lavet tingene i den forkerte rækkefølge, men jeg ved jo også godt. at "'øvelse gør mester" og at jeg bare skal få lavet en masse kager, for at blive bedre. Nu må vi se, om det bliver til noget. Sjovt er det i hvert fald.

Lige som min første kage er denne også lagt sammen med hindbærmousse og skildpaddecreme og smurt op med chokoladesmørcreme. Opskrifterne er fra Kageklovn.


I Panduro Hobby faldt jeg over en tusch til brug på fødevarer. Den er perfekt til at skrive på gavemærkatet.

10 kommentarer:

Unknown sagde ...

Helt vildt FLOOOOOOOOT, jeg storbeundre dig niece, jeg sidder her og ryster på hovedet, hvordan du har mod, energi og evner til alt du fremstiller og foretager dig, er totalt fantastisk imponerende!!!!

Du er min heltinde!

LOVE og betagelse fra moster Bodil

MrsCute sagde ...

Stooooop moster, jeg bliver jo helt flov og rød i hovedet.
(Men tusind tak! :-) )

Pernille sagde ...

Du skal da bare lave rigtig mange kager. Den er skøn :)

Kagekonen sagde ...

Den er imponerende flot, og det tager altså lidt tid at få styr på alle teknikkerne ;-)

Lise sagde ...

Den er - som din moster også skriver -da helt vildt flot!

Hver gang jeg ser de der flotte kager, tænker jeg "hvor hvinende søde er de mon?" kan du svare på det.
For det der overtræk, er vel sådan noget sukkernoget... er det ikke?

Unknown sagde ...

Tusind tak for de pæne ord :-)

> Pernille
Jamen, det er da det jeg skal :-)

> Kagekonen
Ja, der er mange teknikker man skal have styr på, men man bliver heldigvis klogere og bedre for hver kage.

> Lise
Jo, den ER hvinende sød. Men jeg elsker selv søde kager så jeg er vild med den. Men overtrækket... pyh... det kræver en god kop kaffe. Det er lavet af fondant (sugarpaste) som fortrinsvis består af æggehvider, glukose og flormelis. Men det kan man jo bare lade ligge på tallerkenen. Det er helt ok! :-)

Helle K. sagde ...

Hvor er den kage bare flot - du er hammerdygtig ;) jeg ville elske at sætte tænderne i sådan en sukkerbombe.

Unknown sagde ...

Tusind tak Helle K :-)

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Jeg synes den er ret flot....kan godt se lidt buler...men som du selv nævner gør øvelse mester....jeg synes den er utolig flot dekoreret i smukke lyse røde farver....jeg ville personligt blive meget glad for at få en sådan kage..tror også en 8 årig vil blive glad....smuk kage...

Unknown sagde ...

>Anita
Tak for de pæne ord :-)