lørdag den 4. oktober 2008

Bare tæer og støvler

Hvert år lover jeg mig selv, at i år skal vi være tidligt ude for at ekvipere tøsepigerne til den kommende vinter. Og det blev så i dag - troede jeg. Men andre havde været hurtigere end jeg. Der er allerede begyndt at blive udsolgt i vinterstøvler. Jeg fatter det simpelthen ikke. Vi har kun lige nøjagtig rundet oktober-månedsskiftet og vinteren er altså ikke specielt kort i lille Danmark. Hvordan kan det så være, at at de kun har vinterstøvler i det tidligste efterår? Hvorfor får de ikke flere par hjem i løbet af sæsonen? Det er jo nok fordi de er bange for at brænde inde med dem. Hvad ved jeg?

Yngstes vinterstøvler med fancy lyserød sten, der blinker når hun går

Yngstes efterårsstøvler

Yngstes vest

Nå men helt skidt var det heldigvis ikke. Yngste fik både et par efterårsstøvler, et par vinterstøvler, en vest og noget alm. tøj. Hun har to vinterfrakker og en anorak fra sidste år, så det behøves vist ikke endnu, men mindre hun pludselig skyder mere i vejret.

Ældstes vinterstøvler

Ældstes vinterjakke

Ældste fik vinterstøvler og -jakke og en stak alm. tøj.

Men jeg vil stadig mene, at det er liiiidt tidligt at købe vintertøj, når yngste stadig tramper rundt i bare tæer og crocs og en lille trøje. Men nu er det i hvert fald i orden og vinteren kan bare komme an. Vi er klar!

2 kommentarer:

Lilli sagde ...

FEEEEEDE efterårsstøvler til yngste. Hvor støver man sådan nogle op henne. Har forgæves forsøgt at finde noget lignende til ældste her på matriklen.

MrsCute sagde ...

Jeg har efterhånden fundet mine yndlingsbutikker, og de ligger allesammen i Hellerup og Charlottenlund. Lidt langt at køre, men sådan er det når man er kræsen :-)