søndag den 17. februar 2008

Egoist-uge i sigte

Har netop afleveret begge pigerne hos deres elskede mormor og morfar. Dem skal de være sammen med lige til lørdag formiddag. De skal bl.a. en tur til Ribe og overnatte der i tre nætter.
Oprindeligt havde jeg tænkt mig at holde ferie i denne uge sammen med dem, men da de så blev inviteret på ferie, var der jo ligesom ingen grund til, at jeg også tog ferie. Det føles næsten sådan lidt forkert at aflevere dem, når det ikke er nødvendigt.

På den anden siden... det er bestemt nødvendigt for dem. De elsker nemlig af være sammen med mormor og morfar - og det er heldigvis gensidigt. De nyder hinandens selskab og det er deres andet hjem.


Men her er der godt nok tomt og stille. Jeg ville da være et skarn, hvis jeg ikke nød stilheden. Men det er også mærkeligt, at de ikke er her. Og måske også lidt mærkelig, at jeg ikke nyder det mere end jeg gør. Men det er nok mest fordi at jeg har det godt nok til hverdag. Der er mange der drømmer om tid uden børn, men sådan synes jeg ikke rigtigt jeg har det. Jo, det er da dejligt, at man i nogle dage ikke skal tage hensyn. At man kan spise når man har lyst. Blive på arbejdet i så lang tid man har lyst til. Og i det hele taget bare være lidt egoist. Men jeg synes også, at vi har fået indrettet vores hverdag så fleksibel, at det ikke er noget stort friheds-savn i dagligdagen, at have børn - og det er jo egentligt ret heldig, når nu vi har dem :-)

På vejen hjem fra afleveringsforretningen fik jeg manden til at holde ind til siden. Himlen var simpelthen så smuk, at jeg lige måtte nappe et par skud inden alt blev sort.

Ingen kommentarer: