lørdag den 16. februar 2008

Pels og pirouetter

Noget af det vi holder rigtig meget af hjemme hos os i weekenden, er at sove til vi vågner. Og det kan vi som regel også. Men ikke i dag. Ældstedatteren havde nemlig meldt sig til "Iskrystaller" som var en slags intensiv kunstskøjteundervisning. Hun har kun modtaget fem lektioner, men de synes hun er så god, at hun skal have mulighed for noget mere undervisning. Og det er der så hver lørdag. Kl. 8-9. Ja, KLOKKENSMADDERTIDLIGOTTE!!!


Nå, men så fik jeg da lejlighed til at se bilen med pels på i 10 graders frost.


Det var heller ikke helt værst at se ældstedatteren udfolde sig på isen. Hun HAR faktisk allerede imponeret sin mor voldsomt (som dog aldrig selv har haft et par skøjter på fødderne) og brillieret med T-slæb, hop, flyvere og pirouetter.

Må indrømme, at jeg var pænt slidt efter en så tidlig lørdagsdebut, at jeg lige måtte underholde dynen en times tid sidst på formiddagen, inden turen gik videre til min egen træning.

Nu er lammeculotten og -mørbraden i ovnen. Rødvinen er hældt i glassene og om lidt skal vi alle fire lørdagshygge ved spisebordet. Ah!

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Tillykke med datteren. Det er da super fedt at hun er så god, selv om det betyder "tidlige lørdage".

Frostbillederne er virkelig smukke.

Unknown sagde ...

Tusind tak - jeg der er skam fedt. Og de tidlige lørdage håber jeg at kunne dele med manden, så går det nok. :-)

Anonym sagde ...

Hi Mette,
Det e spaendende for Amalie saadan at loebe paa skoejter.
Det med den frosne bil : du kan da faa en remote saa du kan starte bilen inden du gaar derud, saa den er varm til dig, maaske vaerd at kigge ind til.
love fra m.Ier

Unknown sagde ...

Moster: Ja, det er meget spændende med skøjterne. Indtil videre er hun i hvert fald meget begejstret.

Heldigvis bruger vi ikke bilen så meget, så det et sjældent, at det er et problem. Men hvis jeg en dag bliver afhængig af bilen vil jeg da helt sikkert tjekke sådan en remote :-)