fredag den 18. januar 2008

Lidt forbudt


Da jeg var barn fik vi nogle gange pandekager til aftensmad. Det var tider. Min twinbror og jeg lavede så konkurrence om, hvem der kunne spise flest. Jeg husker tallet 18. Erindrer til gengæld intet om mavepine, men den har højst sandsynligt være en del af det.

I disse tider, hvor man er så fokuseret på sund kost, 300 g. grønt til aftensmåltidet og så videre, er der ligesom ikke rigtig plads til pandekager på menuen. Broccoli, syltetøj og pandekager er ikke rigtig en combo jeg har lyst til at afprøve. Ej heller noget jeg har mod på at servere for familien.



Men i dag er har vi glemt alt om kostpyramider og sukkerreduktion. I dag stod menuen nemlig på pandekager til aftensmad. Med syltetøj. Med sukker. Og kold mælk til.

Det føles rigtig godt at slække på reglerne og gøre noget "forbudt". Det skal ikke ske for tit, men engang i mellem er det dejligt.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hi Mette,
Vil du tro at det fik vi ogsaa forleden, det var Gretchen der sputgte, for Paul havde nemlig fortalt hende at det fik vi af og til da han var barn, det var rigtig hyggeligt og jeg kan altsaa godt lige pandekger med BRUN sukker
LOVE fra California mosteren, og ja maelk dertil.

Unknown sagde ...

Aej, hvor pudsigt. Brun sukker... er det farin eller rørsukker?

Anonym sagde ...

Det gør vi også engang imellem....det er usundt som bare pokker, men som børnene siger "Siden hvornår har æg, mælk og mel været usundt" ;-)

Lotte sagde ...

Sådan noget kunne også ske, da jeg var barn. Min far er en sand pandekagemester. For at det skulle virke en lille smule sundt, kom der lidt rugmel i dejen, og det blev de bestemt ikke ringere af.
Min bror og jeg ahr sågar fået lov at få en kold pandekage med smør og sukker med i madpakken fra tid til anden ;-)

Unknown sagde ...

Mmmm kolde pandekager. Desværre sker det yderst sjældent at der er nogle tilbage - uanset hvor høj stakken var. :-)

Anonym sagde ...

Hi Mette,
er er farin, uh laekkert,
moster Ier