fredag den 18. januar 2008

Amputeret

Jeg føler mig fuldstændig amputeret. Er blevet svigtet på det groveste. Efterladt i stikken. Ved slet ikke hvordan jeg skal komme igennem resten af dagen, for slet ikke at tale om resten af weekenden.

DanHans har svigtet mig! Det er omkring 15 år siden det skete sidst, og da var det fordi det knækkede. Dennegang er der ingen der ved hvorfor.

Jeg forsøgte at benytte det på apoteket og det blev afvist. JEG blev afvist! Tre gange. Aaaargh! Det er ikke sjovt. Jeg ved, at pin-koden er rigtig og jeg ved at der er rigeligt med penge på kontoen.

Ringede straks til banken. Næææ, de kunne sørme ikke se, at der var noget galt. Men hun ville da prøve at ringe til PBS - måske de kunne fortælle noget. Havde også forgæves prøvet mit MasterCard, som er udstedt i en anden bank. Den bank kunne heller ikke se, at der var noget galt med det kort. Ventede en time. Ingen ringede. Så ringede jeg igen til banken. Ingen vidste noget om nogen. Hm. Den flinke bankmand lovede at ringe tilbage. Vente vente vente.

Endelig ringede han igen. Mit kort var blevet spærret af PBS, men de havde været meget sparsomme med oplysninger, sagde han. Men han kunne sige så meget at, det ikke havde noget med mig at gøre eller min konto. Der havde været forsøg på at foretage nogle hævninger, som så mistænkelige ud. Noget med, at der var forsøgt hævet i to lande næsten samtidigt. Og så havde PBS altså spærret kortet, uden at give hverken banken eller kunden (=mig) besked. Lidt irriterende. Men jeg må da indrømme, at jeg er pænt tilfreds med, at de spærrer kortet INDEN kontoen bliver totalt lænset.

Well, nu går altså en weekend i møde uden adgang til min penge. Banken har bestilt et nyt kort og ny kode, som jeg håber dukker op hurtigt. Bankmanden var rigtig sød. Og spurgte bekymret, om jeg kunne klare mig uden kort. Det går nu nok. Har lidt kontanter og manden har heldigvis også kort til kontoen, så helt uden midler er vi ikke.

Men jeg føler mig godt nok noget amputeret, når jeg ikke har mit kort.

Ingen kommentarer: