lørdag den 15. december 2007

Moralsk dilemma

Kommer "drønende" ind på supermarkedets parkeringsplads et kvart sekund i lukketid. Får kastet bilen fra mig, på en ret så kællingeagtig måde, så jeg ikke kan komme ud af døren i min egen side. Ew! Kravler over forsæderne og ud ad den anden fordør. Der står en flink fyr ved sin store, røde kassevogn. Vi griner lidt sammen og gør nar ad min parkering. Han mumler, at det gør ikke noget... han har nemlig lige røget en joint, så han har det fint.

WHAAAT! Ud af min mor kommer der så den største skideballe. Godt nok med at glip i øjet (der er jo ingen grund til at han skal blive hidsig) men alligevel. Han skal i hvert fald have at vide, at jeg ikke synes det er særlig kløgtigt at blande joints og bilkørsel. Han lover højt og helligt at han nok skal lade være med at køre.

Jeg flintrer ind i Føtex inden de lukker, så familien kan få noget aftensmad, altimens jeg spekulerer over, om jeg burde ringe til politiet i sådan en situation. Da jeg kommer ud igen holder bilen der stadig, men fyren er væk. Jeg håber han har fulgt mit råd og er gået hjem.

Men ih hvor er det dog svært, hvornår og hvordan man skal gribe ind. Jeg synes i hvert fald.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Man bør jo melde det, og jeg siger også til mig selv, og tror på, at det er hvad jeg ville gøre. Men har aldrig stået i situationen, så reelt ved jeg det slet ikke.

Modsat, hvis manden kører og der sker noget med andre mennesker vil man nok have det temmelig dårligt, fordi kan ikke lige fik det stoppet i tide.

Håber han har valgt at følge "mors" råd.

Unknown sagde ...

Jeg er stensikker på, at hvis det var mig der havde læst dette indlæg hos en anden, ville jeg have skreget: MELD HAM!!!!!
Men da jeg pludselig selv stod i situationen, var det pludselig meget svære end jeg troede. Æv hvor er jeg meget lidt stolt af mig selv! :-(