lørdag den 15. december 2007

Det bli'r en god dag

Først nat i flere dag, hvor jeg ikke har været oppe og drikke varm mælk med honning. Nå ja, det var så det første jeg gjorde, da jeg vågende, men alligevel. Et lille fremskridt skal vel også noteres.

Kaster et blik ud af vinduet. Sikken vidunderlig himmel. Sikke lys. Napper en lille havevandring og indsnuer den skønne friske luft. Altså så meget det nu kan lade sig gøre med stoppet næse.



Det er ikke alle der har opdaget, at det er vinter og midt i december. Et par enkelte roser er stivnet i forsøget på at bibeholde lidt glans. De minder mig om, hvor smukt rosenbedet er, når det står i fuldt flor. Jeg længes ikke endnu efter forår og sommer og det må jo siges at være heldigt, eftersom der er l-æ-n-g-e til, at det bliver den tid. Nej, jeg synes hver årstid er smuk på sin måde og nyder at se forandringerne.

Om lidt går vi i gang med årets vigtigste juleopgave: Julekonfekt! Det plejer at blive til en hel del og det gør det sikkert også i år. Vi elsker at lave konfekt og hygger med det i timevis.

Hov forresten, vi skal da også lige have bagt de brunkager, som blev forberedt i går.

Uha, det bliver en god dag.

Ingen kommentarer: