torsdag den 20. december 2007

Julestress, nej tak!

Juleferien er skudt i gang for mit vedkommende. Det er en rar fornemmelse. Især at der ingen - og jeg mener absolut ingen - stress er overhovedet.

Jeg var heldig, at jeg kunne slippe afsted fra arbejdet med ren røv.
Ingen uafsluttede opgaver.
Ingen hængepartier.
Ingen utilfredse kunder.
Tværtimod var jeg heldig, at et par kunder gad ulejlige sig med at give ros videre. Når der er noget galt, skal de nok være hurtige til at give lyd. Det kniber mere, når det er ros. Det er ikke altid let at huske at give videre. Men jeg er heldig. Jeg har nogle rigtige gode kunder, som er gode til at give ros. Og jeg labber det i mig med største velbehag.

Herhjemme er der heller ingen stress. Der er skruet voldsomt ned for juleblusset, og alt det der stresser. Vi gør stort set kun ting vi har lyst til og det har indtil videre vist sig at være en rigtig klog strategi. Alligevel har vi både fået bagt småkager, kogt klejner, lavet konfekt, klippet og klistret, købt alle gaver, sendt lidt julekort og deltaget i de vigtigste arrangementer i skole og på frit.

Så nu har jeg juleferie - helt indtil 2. januar. Aaaah, hvor føler jeg mig bare som verdens heldigste mor.

Ingen kommentarer: