fredag den 21. december 2007

Farveldag

Sikken farveldag! Ældstedatterens yndlingslærer, som hun har i hele fem fag har valgt at sige op grundet skolesammenlægning. Det er super trist, da vi har været meget, meget glade for hende. Jeg tror samtlige elever i klassen var kede af det - det bugnende gavebord vidnede i hvert fald om en meget afholdt lærer.

Ældstedatteren skulle også sige farvel på frit, da det var sidste dag i dag. Efter nytår begynder hun i Klub. Tænk at hun allerede er blevet så stor, at hun skal i klub. Det er slet ikke til at forstå. Heldigvis skal vi ikke sige helt farvel til fritten, eftersom lillesøster jo stadig går der.

Forleden læste jeg i avisen, at vores læge har solgt sin praksis og stopper som praktiserende læge. Iiiiiih... Det blev jeg rigtig ked af. Han har været en fantastisk læge, som altid har haft tid og overskud til at lytte. Altid har man følt sig hørt og forstået. Jeg var et smut forbi klikken med en farvel-flaske og en lille hilsen til ham. Det blev han glad for. Det var dejligt at få sagt pænt farvel og så fik jeg samtidig lejlighed til at hilse på det par. som har overtaget praksis.

Nu har juleroen sænket sig over matriklen. Pigerne slapper af til et afsnit af sidste års julekalender "Absalons hemmelighed" oven på en følelsesladet dag. Jeg nyder også, at jeg kan ligge-sidde her i sofaen med den bærbar og nyde, at jeg slet, slet ikke har travlt med noget som helst. Aaah.

Ingen kommentarer: