tirsdag den 27. november 2007

Liselottes Olines chokoladesnitter



Printede hvor lang tid siden en opskrift ud fra Slagt en hellig koOlines chokoladesnitter.
I dag blev de endelig bagt, og de var da også kun lige hevet ud af ovnen førend jeg brændte fingrene og læberne, men smages skulle de. Med det samme. Kunne umuligt vente til de var kølet af. Og nøj hvor er de bare lækre. De smeltede endnu på fingrene og klæbede lystigt i ganen. Præcis som jeg havde håbet på. Tak for en god opskrift, Liselotte.

Faktisk var det slet ikke mig der bagte dem, men derimod mine tre små husalfe (2 døtre + 1 skoleveninde til ældste). De svingede lystigt med chokolade, æg og skåle. OG de ryddede også op bagefter. Så er det er jo ingen sag!


Nappede også lige et par lækre nødder. Uha nu nærmer julen sig med hastige skridt, kan jeg mærke. Det er en pine at vente til december med alle julegøremålene. Men nej. Det ER forbudt at lave konfekt, julebage og pynte allerede nu. Kan jeg vente? Selvfølgelig kan jeg det. Selvbeherskelse er jo en af mine dyder. (Og er der nogen der mener noget andet, bedes I venligst holde det for jer selv, tak!)

5 kommentarer:

Lenore sagde ...

Selvbeherskelse eller ikke selvbeherskelse. Det ser godt ud!! Får helt lyst til at bage.. :)

Unknown sagde ...

Lenore: De er mega nemme og hurtige at bage, så bare se at komme igang.
Men lige en advarsel... 10-20 stykker giver altså mavepine! :-(

Anonym sagde ...

De ser helt vildt lækre ud, dem må jeg vist også forsøge mig med - i nærmeste fremtid.

Liselotte sagde ...

Uha, nu får jeg helt lyst til at bage dem igen :-)

Godt de faldt i jeres smag :-)

Unknown sagde ...

Liselotte: Ja, du kan tro de faldt i vores smag, så tak for opskriften :-)