mandag den 26. november 2007

Fremtidens vittigheder?

Hvornår opfandt man kanonen?
Da en dirigent bad nogle bratscher om at spille unisont.

Må med skam melde, at jeg absolut og overhovedet ikke fatter ovennævnte vittighed, men den er vist sjov, hvis man har forstand på musik og i særdeleshed instrumentet bratsch.


Det har jeg ikke. Men i dag blev jeg en lille, bitte smule klogere. Yngstedatteren havde nemlig sin debut som elev på musikskolen. Eneundervisning i 25 minutter og hjemlån af 1 stk. bratsch.



Gæt hvem der ikke var til at skyde igennem og igen og igen fortalte os andre om, hvordan man skulle holde buen og hvilken vej fødderne skulle vende. Hun gik op i det med liv og sjæl og øvede og øvede. Faktisk lød det ikke helt så rædselsfuldt, som jeg havde frygtet, men lad os tales ved om et stykke tid. Måske jeg trækker de ord i mig igen.

Troede kun der var undervisning én gang pr. uge, men der er også liiiige strygerskole om torsdagen. Åh mor kan vi komme til det. Hva' mor, hva' mor?
Vi må hellere se hvad det er. Har man sagt A må man nødvendigvis også sige B, så der er vi at finde i hvert fald på torsdag kl. 17.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jamen hvor ER det dog spændende, rigtig megen held, lykke og fornøjelse til Freja, frejdige Freja.
Kærligst,
moster Bodil

Anonym sagde ...

og det samme her fra California,
*UH hvor er jeg stolt "
NYD det Mette tiden smutter SAA hurtigt
LOVE fra moster Ier

Unknown sagde ...

Tusind tak begge to.

Imorges stod vi op til lyden af musik... eller nå ja, en der øvede sig i hvert fald. Det er ikke rigtig musik endnu, men måske det bliver på et tidspunkt. :-)