søndag den 11. januar 2009

En dag for MIG

Har glædet mig hele ugen til søndag. Kalenderen var nemlig tom. Fuldtstændig tom. Intet som helst har der været på programmet i dag. Ikke engang en vask, eftersom den nye vaskemaskine først kommer i morgen (ja, den vi har, har opgivet ævred).

Så dagen i dag har været min.

I går kimede vækkeuret som det gør på hverdagene kl. 06:15. Så i dag ville jeg sove til jeg vågnede af mig selv. Og det blev først klokken halv elleve. Ah det er luksus. Et dejligt bad. En lækker smoothie med banan og hindbær og en portion havregryn med mandler og rosiner. Fødderne op på nabostolen, mens morgenkaffen nydes og søndagsberlingeren gennempløjes. Tulle lidt rundt. Holde øje med fjæsbogen. Bage lidt boller. Og en portion kanelsnegle. "Kom til" at kigge ud af vinduet. Og straks kræver kroppen en løbetur i det skønne solskin. Det var egentlig ikke lige det jeg havde tænkt mig, men pyt. Kroppen har talt.


Benene var godt nok lidt tunge og vejrtrækningen var mildest talt temmelig anstrengende i det frostklare vejr, så det blev kun til 5 kolde kilometer. Men vel hjemme igen stod den på dagens andet varme bad. Kroppen havde fortjent lidt ekstra. Så frem kom saltet og kroppen blev skrubbet fra top til tå for derefter at blive smurt blød og lækker i babyolie.

Født på ny.

3 kommentarer:

Marianne sagde ...

Sådan nogle dage er luksus og når de indfinder sig så nyder man dem i fulde drag :-)

Kagekonen sagde ...

mmmm... ren lækker-søndag :-)

Unknown sagde ...

>Shabby: Ja, det gør man. Desværre er de der alt for sjældent, men som du skriver, så nyder man dem i fulde drag.

>Kagekonen; Præcis hvad det var :-)