søndag den 21. september 2008

Så smukt så smukt

I bryllupsgave i går fik jeg den smukkeste hævekurv og den blev afprøvet i dag. Brødet hævede flot og heftigt, og jeg var spændt på og dejen ville falde totalt sammen, når jeg vendte den ud på bagepladen.


Det gjorde den en lille smule, men ikke mere, end at brødet blev superFflot og meget, meget smukt.


Krummen blev helt perfekt og smagen var i top. Og duften.... uuuuhm det var kræs for næseborene. Brødet blev nydt med mormors hjemmelavede brombær syltetøj og ungerne åd og åd - og det gjorde vi andre også. Hold da op en lækkerbisken. Jeg vidste at jeg ville blive glad for en hævekurv, men at den skulle vise sig at være SÅ fantastisk havde jeg ikke forestillet mig.

Jeg glæder mig allerede til at hæve mange, mange flere brød i den.

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Sådan en må jeg altså også have, mon de fås i Imerco (har et gavekort!) :)

Unknown sagde ...

Jeg har desværre ikke set den i nogle "almindelige" butikker. Kun i helsebutikker på nettet. Denne er købt på Aarstidernes Høstmarked.

Helle K. sagde ...

Sikke et flot brød - og så lige tillykke med bryllupsdagen - eller har jeg misforstået noget? :)

Unknown sagde ...

Tak Helle, nej du har skam ikke misforstået noget :-)

Anonym sagde ...

Hejsa Mette,
man kunne vel ikke faa din opskrift paa det hvide broed?
og saa vil jeg ud og kigge efter saadan en haevekurv,
mon den kan koebes her,
love fra moster ier

Marianne sagde ...

Sådan en brødhæve kurv har stået på min ønskeliste længe :-)

Lotte sagde ...

Lækker kurv til lækker dame!
Tillykke med bryllupsdagen og den mundvandsfremkaldende brødsucces.

Unknown sagde ...

>Moster Ier: Jeg skal nok skrive opskriften til dig på et tidspunkt, men det må blive på et senere tidspunkt. Håber det er ok! Sig til, hvis du ikke kan finde en hævekurv derovre, så skal jeg finde en og sende til dig dig.

>Shabby: Måske du skulle lade et ord falde til en gavegiver. Det gjorde jeg, og det virkede. Håber det også lykkes for dig.

>Lotten: Fnis... tak skal du have :-)