tirsdag den 24. juni 2008

En engel er kommet til matriklen

Vi har fået ny rengøringshjælp og hun er den bedste vi nogensinde har haft - og det er alligevel en del de seneste 10 år. Hun er ualmindelig sød og smilende. Og så kan hun tænke selv. En egenskab jeg sætter stor pris på. Har næsten ikke ikke fortalt hende noget om, hvad jeg ønsker. Har blot vist hende rundt, så hun kendte hjemmet. Alligevel er der intet der forbi går hendes blik. F.eks. har hun støvsuget ryglænnet på vores seng, noget ingen af de andre gjorde SELVOM jeg bad dem om det gentagne gange.


I dag mødte der mig dette syn, da jeg kom hjem. Det er absolut ikke meningen, at hun skal lægge tøj sammen, men jeg havde ikke selv nået det i morges, så tørrestativet stod og bugnede. Da jeg så hun havde lagt det sammen, skrev jeg straks til hende og spurgte, om hun virkelig kunne nå alting på de 3 afsatte timer og det siger hun, hun sagtens kan.

Tænk at man kan være så heldig.

8 kommentarer:

Kagekonen sagde ...

Hun lyder som en sjældenhed... Pas godt på hende ;-)

Lotte sagde ...

Når jeg en gang får en matrikel ønsker jeg mig også en engel...det må være SÅ dejligt!!!

MrsCute sagde ...

Kagekonen: Du kan tro jeg vil passe godt på hende!

Lotten: Der ER dejligt! Tænk at man aldrig skal skændes om, hvornår/hvordan der skal gøres rent. Det er vidunderligt og kan virkelig anbefales. :-)

anjoe sagde ...

Ventetiden var det hele værd - sikke da et jern at score ;-)

Unknown sagde ...

Anjoe. Ja, det er helt fantastisk. Nu håber jeg bare, at hun bliver hos mig i laaaaaang tid. :-)

Anonym sagde ...

Sådan en vil jeg også gerne have, dem jeg har haft var i den grad uduelige og så vil jeg hellere selv (selvom jeg hader det søndag formiddag!!)

Anonym sagde ...

WOW, jeg har gentagne gange opgivet rengøringshjælp fordi de simpelthen ikke var gode nok.
Jeg håber du fortæller hende hvor god hun er og hvor meget du sætter pris på hendes arbejde, det vil hun garanteret sætte pris på.

Unknown sagde ...

Du kan tro, jeg fortæller hende det, Carina. Sender rosende sms til hende HVER gang og næste gang har jeg købt en lille gave til hende. Jeg vil gøre næsten alt for at holde på hende :-)