mandag den 12. maj 2008

Fuglefløjt og morgendug

Da jeg slog øjnene op i morges, var det dette syn der mødte mig. Smuk blå himmel.

Så drejede jeg hovedet og dette syn mødte mig.

Hvordan kunne det dog lade sig gøre?

Jo, i nat var det simpelthen så varmt, at jeg ikke kunne finde ro og ikke kunne falde i søvn. Tog derfor et par dyner og tæpper under armen og listede udenfor. Der stod min skønne hængekøje og kaldte på mig. Jeg pakkede mig godt ind og lå så og nød den fantastiske stjernehimmel og den friske natteluft på mine kinder. Lidt efter faldt jeg i søvn. Og hvilken søvn. Sjældent har jeg sovet så godt.

Da jeg vågnede var det med morgendug på tæppet og skøn fuglesang i ørerne. Jeg lå en times tid og bare nød det, mens solen brød frem på himlen og fuglene holdt fest i træet over mit hovedet. .

Hvilken luksus. Det er bestemt ikke sidste gang, at jeg sover udendørs i hængekøjen.

2 kommentarer:

anjoe sagde ...

Jeg vågner ofte, når fuglene begynder deres morgensnakkeri, og selv bag lukkede vinduer er det hyggeligt at høre på, og på en måde beroligende, ihvertfald falder jeg ofte i søvn igen efter 15-20 minutter ;-)

Når varmen bliver værre i soveværelset, og vinduerne er åbne, ja så fristes jeg let til at stå op og "hygge" mig med fuglene og nyde den tidlige morgenstund. Den tid kommer snart...

Dejlige gaver du fik af dine kære på Mors dag - og når chokoladerne er spist har du dem stadig på din blog :o]

MrsCute sagde ...

Åh ja, kan næsten ikke vente på at den tid kommer :-)