søndag den 25. maj 2008

Da Danmark blev født

GeoCenter Møns Klint - som er et geologi- og naturcenter, fortælles den spændende historie om Danmarks geologiske udvikling og om naturen på Møns Klint. For ca. 70 mill. var der et hav, der hvor Danmark er i dag. Det er en fantastisk flot og interessant udstilling, og der fik vi et par timer til at gå i dag, sammen med mine forældre.


Vi travede også en skøn tur på Klinten. Vejret var simpelthen fantastisk. Blæsende og køligt, men meget flot. Det var lidt hårdt for ryggen, men med et fast greb i rækværket og mandens hånd som støtte, gik det uden uheld.

Er der noget skønnnere, end når ens unger er nyder at være sammen?

Ved indgangen til museet stod disse seks skulpturer udført i marksten og rustent jern af Jørgen Minor.
Jeg forelskede mig straks i ham her, men kr. 5.600,- synes jeg alligevel var lige i overkanten. Men skøn er han da.

Broen til Møn hedder Dronning Alexandrines Bro og er tegnet af bro-professoren Anker Engelund. Den er blevet kaldt Danmarks smukkeste bro, og jeg er bestemt tilbøjelig til at være enig.

Ingen kommentarer: