fredag den 18. april 2008

På besøg i KribleKrable-land

Yngstedatteren har optrådt ved sin første koncert. Hele strygerorkesteret m.fl. afholdt to børnekoncerter for 0.-2. klasserne i kommunen. Emnet var "KribleKrable-land" og der blev spillet og sunget lygstigt af forskellige "insekt-sange".


Bratsch-holdet var ens klædt i sort tøj og flotte sommerfuglevinger. De skulle spille to numre: "Sur, sur, sur, lille bi omkring" og "Sommerfuglen flyver væk". Det klarede de rigtig flot. Til sidst vendte de sig om, og baskede med vingerne. Sød detalje.


Scenen var pyntet med forskellige insekter.


I pausen holdt vingerne og instrumenterne også pause på gulvet.

Violinerne venter på at det bliver deres tur igen. Der var vel omkring 30 små violinister på scenen.


En enkelt kontrabas .

Fem guitarer og så var der saxofoer, obo'er, blokfløjter, trommer, harmonikaer, el-bas og et flygel. Alle var på scenen samtidigt. Nogle numre spille de alle sammen, andre spillede solo. Det lød super godt, og det er ret imponerende, at de kan få over 50 børn på scenen til at gå op i en højere enhed. Det var en rigtig god oplevelse.

Jeg havde taget en fridag fra arbejdet. Lidt mærkeligt måske, når jeg ikke en gang har været ansat en måned endnu. Men jeg gjorde klart allerede ved samtalen, at jeg ville prioritere mine børn højeste og tage fri, når de skulle noget. Der var heller slet ikke nogle sure eller undrende miner på arbejdet. Sådan skal det være!


Efter koncerten spiste yngstedatteren og jeg frokost på en dejlig café og hun fik et par nye forårslysegrønne Crocs. Hun elsker simpelthen Crocs. Fik et lyseblåt par, da vi var i USA sidste sommer og går næsten ikke i andet (bortset fra vinterstøvler, når det er koldt).

Ingen kommentarer: