søndag den 10. februar 2008

MoccaMaskine

Det gamle kaffemaskine kunne ikke mere. Det var såmænd ikke fordi den var så gammel eller fordi der var sket noget. Den havde bare aldrig været rigtig god, og nu gad den ligesom slet ikke mere. Så det var tid til en nyanskaffelse, for at leve uden kaffemaskine er ikke en mulighed.

Valget faldt på en Cusinart.

Der er flere på arbejdet, der har en og alle er meget begejstrede for den. Ydermere synes vi den er flot og passer godt på køkkenbordet. Et af de krav vi har er, at den skal have termokande. Det har den. Denne har en yderligere finesse: Den har indbygget kaffekværn. Uha det er trendy!!!Og overraskende fedt. Jeg er allerede helt vild med den. Der er en smule mere rengøring, men det opvejes til fulde af den lækre kaffe man bliver belønnet med - håber jeg.

Men er der nogen der kan fortælle mig, hvorfor i alverden, at brugsanvisninger altid skal være så komplet uforståelige. Den er ikke spor svær at benytte, men pga. kværnen er den naturligvis lidt anderledes. Og bare det at få åbnet ind til filteret er en udfordring. Man skal trykke på en knap på siden! Den havde jeg så ikke lige fanget, så jeg stod og hev og flåede i den stakkels maskine. Heldigt jeg ikke helt fik splittet den af med mine enorme kræfter (*host host*)

(Og så lige et helt gratis råd: HUSK at sætte kanden på plads i maskinen, ellers er der altså kaffesvimmingpool i køkkenet 10 min. efter med efterfølgende massiv rengøring - ÆV!)

4 kommentarer:

anjoe sagde ...

Tillykke med vidunderet! Mange uforståelige brugsanvisninger skyldes sikkert, at den såkaldt originale anvisning oversættes af folk, der faktisk ingen teknisk forstand har. Således kommer teksten til at fremstå som mere eller mindre volapyk. Havde de haft en større viden SAMT selve apparatet foran sig til afprøvning, ja så ville vi andre blive bedre hjulpen ;-) Men se, du har allerede lært flere ting *LOL*

Unknown sagde ...

Ja, det er nok det, der er problemet. Men jeg fatter altså ikke, at man vil lægge navn til sådan en gang juks. Det er da for pinligt. Det er jo ikke et helt billigt mærke. Men de tænker måske, at nu har folk købt den, så behøver vi ikke gøre mere ud af den sag...

Anonym sagde ...

Hej. Vi tænker på at anskaffe os en sådan maskine - men har læst på nettet, at der er blandende oplevelser af denne. Hvad er dine erfaringer vedr.:
- larmen fra kværnen
- fugt i kværnen (fra dampen)
- rengøring

Håber, du kan hjælpe:-)
Kim

Unknown sagde ...

Hej Kim,

Jeg er MEGET glad for vores maskine og synes kaffen bliver rigtig god.

Det er rigtigt, at kværnen larmer meget, men det tager jo blot et øjeblik, så det synes jeg ikke er generende. Ofte sætter jeg den også til på tid, så den kværner inden vi kommer i køkkenenet om morgenen.

Og ja, der kommer fugt i kværnen, men den kaster jeg bare i opvaskemaskinen efter hver brug, så den er ren hele tiden. No problemo!

Ang. rengøringen...hm.... synes desværre sjældent, at køkkenmaskiner er de letteste at gøre rene, og det gælder også denne kaffemaskine.

Min konklusion:
Jeg er meget glad for den, men der er stadig masser af plads til forbedring af modellen. :-)