fredag den 15. februar 2008

Hvad lommerne gemmer

Yngstedatteren er en samler. Især smukke og fine sten finder vej til hendes gemmer, men også pinde har hendes store interesse. Og så har hun i det hele taget svært ved at smide ting ud. Alt kan bruges . Intet er for ringe. Det gode er naturligvis, at man aldrig risikerer at hun smider affald på offentlig vej.


Ovennævnte fund er fra hendes frakkelomme denne morgen. Frakken skal en tur i vaskemaskinen og så er det super vigtigt at huske at tømme lommerne. Et par sten i maskinen er ikke noget man vælger frivilligt og man kan være stensikker (høhø) på at der altid er sten i lommerne.

Mælkepropperne samler hun til en veninde.

4 kommentarer:

Lotte sagde ...

Min bror og jeg var lige sådan, da vi var små. Jeg er det stadig, hvis jeg er en tur på stranden.

Min mor fandt en gang i en af min brors lommer et indtørret griseøje. Han havde puttet det i lommen fordi det var så fint og glat at røre ved :-D

Eeeeew!

MrsCute sagde ...

"Indtørret griseøje"... det har jeg heldigvis været forskånet for hidtil. Lucky me! :-)

Anonym sagde ...

Præcis sådan ser indholdet af min yngstes lommer også ud og hun slæber gerne kæppe eller det der er større, sten o.s.v. hjem fra skov og strand til stor fornøjelse for sig selv og (nogle gange) til lidt skjult irritation for forældrene.

Unknown sagde ...

Moster Tulle
OG til irritation for storesøster....

Forleden havde hun lånt storesøsters frakke og da hun så fik den igen, var den fyldt - og jeg mener virkelig fyldt - med sten.
"Jamen mor, jeg kunne ikke vælge, så jeg måtte bare tage dem allesammen!"