onsdag den 30. januar 2008

En svær beslutning

Nogle gange byder livet på nogle svære beslutninger. Sådan en har jeg lige taget.

Har i knap to år været ansat på et lille bureau. Jeg har haft det som blommen i et æg. Super fede og spændende opgaver. Herlige kunder. Søde kolleger. Og - ikke mindst - en rigtig, rigtig god chef, som har forstået at lytte, aflaste, vejlede, sparre, give luft og alt muligt andet.

Nu har jeg sagt op og underskrevet kontrakt med et nyt firma. Det var som sagt en svær beslutning, når man faktisk slet ikke har været utilfreds. Men det er ikke hver dag man får et tilbud, man ikke kan sige nej til. 25-timers jobs med stor fleksibilitet, perfekt stillingsbeskrivelse, god geografisk beliggenhed og god løn hænger bestemt ikke på træerne.

Og så hører det også med til historien, at det har været et par turbulente år i det firma jeg forlader. Mange opsigelser, usikkerhed omkring kunderne og ingen direktør i en periode har gjort, at man har følt sig en smule usikker på fremtiden. Og årene på arbejdsmarkedet har (desværre) lært mig, at man er sig selv nærmest og at man er nødt til at tænke på sig selv.

Jeg har dog aftalt at jeg bliver det meste af marts måned med, så de har en ekstra måned til at finde en ny medarbejder og så kan jeg også nå at få afsluttet nogle af de igangværende projekter på en ordentlig måde.

Pyha- sikken dag. Det er hårdt at sige op. Og det er hårdt at se sin chef, kunder og kolleger kede af det. Men det føles - trods alt - rigtig i maven og jeg glæder mig helt vildt til det nye job. Så må man jo bare håbe, at det lever op til forventningerne.

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Tillykke med din beslutning min kære niece, alt det bedste ønsker vi som altid for dig og dine.
Hugs & kisses,
moster Bodil

Unknown sagde ...

Tusind tak søde moster Bodil :-)

Lotte sagde ...

Jeg er ked af, at du ikke skal være i huset ret meget længere. Men hvem ved, måske skal jeg heller ikke... det ved jeg først om en uge!

Jeg forstår til fulde dine valg, og jeg ville have gjort præcis det samme.
Jeg håber, du bliver rigtig glad for det nye :-)

Unknown sagde ...

Tak skal du have lotten. Er spændt på hvad der sker med din situation. Håber da, at du er her et par måneder endnu :-)

Lotte sagde ...

Jeg tror godt, du kan regne med, at jeg er her endnu, når du stopper. De har bare ikke endelig vedtaget, om vi snakker en tidsbegrænset eller en fast bestilling.