onsdag den 19. december 2007

Trist besked

Fik her til aften besked om, at pigernes oldemor ikke magter at komme til Sjælland i julen alligevel. Det var ellers meningen, at manden og hans bror skulle hente hende lillejuleaften. De har nok ikke noget imod at slippe for turen på omkring 9 timer, men alligevel er det jo lidt trist, at hun ikke kommer. Men hun er gammel - bliver 84 næste gang - og helbredet er bestemt ikke som det kunne være. Tænk at blive så gammel, at man ikke kan holde jul med sin familie - oh gru. Det kan jeg næsten ikke forestille mig. Heldigvis er hun nabo til sin søster og hendes familie bor i nærheden. Håber de så kan nyde at være sammen i juledagene. Så bliver der da lidt familiejul for hende, omend på en anden måde end det plejer.

Vågnede for lidt siden og kom i tanke om, at så måtte jeg da vist hellere få sendt hendes julegave afsted. Det er jo sidste chance i morgen, hvis man skal være så heldig at nå det inden jul. Stod op med det samme i stedet for at ligge og irritere mig over, at jeg ikke kunne sove. Og så får jeg lige ordnet et par småting, som jeg så slipper for at ordne, om lidt tidlig, når resten af huset vågner.

2 kommentarer:

Lotte sagde ...

Jul uden familien er også et af mine skrækscenarier - altså forudsat at man ikke selv har valgt det. Så er det straks en anden sag. Det er synd for olde og for jer, men jeg håber julen bliver god alligevel.

Unknown sagde ...

Jeg VED julen bliver god, hvor heldigvis har vi jo masser af dejlig familie, og vi skal være sammen med dem allesammen. Men trist er det jo, at hun skal sidde mere eller mindre alene.