onsdag den 12. december 2007

Snydt!

Vågnede i nat med en hals der bare sagde spar to og en næse der løb, som om den skulle vinde maraton for snotnæser. Trissede nedenunder, varmede noget mælk i mikroen, dumpede en skefuld honning i kruset og lagde mig under tæppet på sofaen. Blundede lidt. Læste lidt. Da klokken blev syv slæbte jeg mig ovenpå og vækkede familien. Det er mit job at få alle op. Det kan godt være, at jeg har svært ved at høre vækkeuret, men de andre er da totalt natdøve.

Ringede på fabrikken og meldte mig syg. Heldigvis fik jeg sendt den store sag til 2. korrektur i går, og forventer først noget retur i morgen. Min chef er fantastisk og der er aldrig sure mine fra ham og han overtager også gerne de opgaver, jeg måtte efterlade i sådan en situation. Men derfor kan man jo godt have det lidt dårligt over at svigte. Bryder mig ikke om, at andre får ekstraarbejde pga. mig.

I min barndom var man ikke syg, når man "bare" var forkølet og lidt småsløj. Det sidder stadig dybt i mig. Men nu-til-dags er det ikke populært at troppe op med rindende øjne og løbende næse. Man skal jo helst ikke smitte sine kolleger. Det er jeg helt, helt enig i. Men derfor føles det stadig som lidt pjæk. Når jeg kan ligge her på sofaen med den bærbar kan jeg vil også sidde på arbejdet og arbejde.

På den anden side går verden jo ikke under, fordi jeg napper en dag på langs med te, dyne og snotpapir. Håber så bare på en hurtig tilbagevenden til den virkelige verden.

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Her ville det være smart at kunne arbejde hjemmefra. Det kunne jeg godt tænke mig engang imellem, når jeg føler mig småsløj og finder det lidt uoverskueligt at skulle rende spidsrod imellem mange mennesker på en arbejdsplads, men alligevel også godt vil yde mit bidrag.

På den anden side vil der så også være den risiko, at man ikke får lyttet nok til sin krop og får slappet af, som den beder én om at gøre...

Ihvertfald ønsker jeg dig rigtig god bedring :o)

MrsCute sagde ...

Tak skal du ha' Anita.

Faktisk er det er valg fra både manden og min side, at vi ikke vil arbejde hjemmefra. I mit job er oplagt at gøre det, men som min tidligere direktør sagde, da jeg bad om hjemmearbejdsplads: "Dårlig idé, Mette. Det ville bare betyde, at du ville arbejde meget, meget mere og aldrig holde fri" Og det havde han nok ret i. Jeg elsker mit arbejde og kan sidde i timevis og pusle med nogle små detaljer.

Men når man har fri har man fri og når man er syg er man syg. Så enkelt skal det være!

Lotte sagde ...

Også masser af god bedring-ønsker herfra!
Det er den rigtige disponering at blive hjemme, stol trygt på det - selvom det er sjovere, når du er her på fabrikken ;-)
(Kan forresten fortælle at dine krydsede fingre i går gjorde deres job!)

MrsCute sagde ...

Tak Lotten!

Og så tillykke med i går (er du klar over, hvor svært det er at bokse med krydsede fingre??? Men jeg er glad for at det hjalp ;-) )

Anonym sagde ...

Jeg kan sagtens følge både du og din chef. Sagtens!

Havde jeg mulighed for et hjemmejob, så ville jeg heller aldrig holde ordentligt fri. Det er for nemt at sætte sig til computeren og få lavet lidt hist og her, hvilket man jo godt ved, hurtigt kan blive til både halve og hele timer ;o)