søndag den 9. december 2007

Rigtig jul

Det er ikke hel rigtig jul, førend jeg har været på besøg i mit barndomshjem. Denne gang var jeg heldig at få fornøjelsen af at være med til at pynte op og al pynten skal helst hænge præcis der hvor den altid har hængt. Ellers er det ikke rigtigt.


Mine absolutte favoritter er musene. Min mor syede dem da vi var børn og de har altid hængt over sofaen ved de store vinduer. Da jeg flyttede hjemmefra var hun sød og syede nogle til mig, så jeg kunne få rigtig jul i mit eget hjem.

Uden for juletid blev de opbevaret i en pose, som igen blev opbevaret i en kuffert i kælderen. Desværre indtraf den store ulykke!!!

Jeg fik indbrud i kælderen!

Hvem gider stjæle julepynt, som ingen anden værdi har end affektionsværdi. Ingen! Og jeg tror heller ikke det var derfor mine elskede mus forsvandt. Nej, min teori er, at de skulle bruge mine kufferter til at fragte alt "guldet" væk i, og så var det bare uheldigt, at mine mus røg med. ÆV!!


Så nu nøjes jeg med at nyde bedstefar og de andre familiemedlemmer, når jeg kommer på besøg.


Nogle af de andre nisser, der hører julen til , er fjernsynsnisserne (de bor ovenpå fjernsynet). De er hverken særlig kønne eller særlig lækre, men de har altid været der og vender man dem om kan man læse, at de er fra 1964. Så det ER altid!

Og honningkagehjerter. Åh, hvor jeg dog nyder sådan et. Købte et i går i Den gamle By og har lige guflet det i mig. Det smagte præcis så meget af jul, som det skal. Det tykke overtræk af chokolade og det bløde, søde indre. Mums, det er godt.

Ingen kommentarer: