mandag den 12. november 2007

For tidligt eller for sent.

Har det lidt underligt med begrebet "ordentlig sengetid!" Hvis klokken ikke har rundet 22, synes jeg det erALT for tidligt og næsten pensionist-pinligt at gå i seng.

Men lige så snart klokken er over 22, ved jeg at den jo mindst bliver 22:30 inden jeg får lukket ned, børstet tænder, fjernet makeup, sat en vask over, ryddet op, lagt tøj frem, sat mobilladeren til, slukket stearinlys, skrevet indkøbsseddel, kysset manden, kysset børnene, samlet aviser sammen, lagt lidt tøj sammen, båret skraldeposen ud, og og og... og hvis jeg så også skal nå at læse lidt, varer det jo ikke mange splitsekunder inden klokken er næsten midnat og så er der jo pludselig kun 6½ time til vækkeuret larmer og det er jo ALT, ALT for lidt til at gøre det ud for skønhedssøvn.

Uha, det er ikke let!

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hos os er målet at ligge i sengen kl. 22.00 - Allerseneste kl. 22.30 til Deadline på DR2 ;)

Nogle dage går jeg endnu tidligere i seng, men tit bare for at ligge og snue til en film i TV ;)

Unknown sagde ...

Vi har også tv i soveværelset, men det er yderst sjældent, at det bliver tændt. Hvis det først blev tændt, ville jeg da aldrig få sovet. ;-)

Anonym sagde ...

Åh jo ;) Både Discovery, Nature Channel og til nøds DR2 kan bruges som godnathistorie ;)