fredag den 26. oktober 2007

Nul huller og sennepssild

Fredag... min højtelskede ugentlige fridag. Total luksus. Plejer at skulle en helt masse men ikke i dag. Er blevet meget bedre til at nyde at lave ingenting - og det uden at have dårlig samvittighed. Overhovedet ikke. Næsten i hvert tilfælde. Kun en lille bitte bitte smule. Men så heller ikke mere. Slet ikke!

Nød at kunne være med yngstedatteren i skole en timestid inden tandlægen havde mit navn stående i sin aftalekalender. Nul huller, men ingen præmie i form af glansbillede eller klistermærke. Snyd!


Rugbrød er ikke så tit en del af min frokost (spiser salat på arbejdet), så det er dejligt at smøre sig en god tallerkenfuld og indtage den i ro og mag. Er blevet lidt vild med portionspakkkede sennepssild, og det skulle jo være så sundt.

Min søde mor ringede. Og vi talte om ingenting et par timer. Utroligt som "ingenting" alligevel kan være hele verdenssituationen. Dejligt at få den vendt. Det sker alt for sjældent. Men jeg nyder det når det sker.

Træerne har stadig et vanvittigt flot farvespil, men himlen er trist og jeg har ikke rigtig lyst til at være ude. Vil hellere bare tulle rundt herhjemme og nyde mit rolige, rengjorte hjem. Vores nye rengøringsalf var her nemlig i går. Håber hun holder lidt længere end den sidste.

Om snart kommer pigerne hjem. Mon yngstedatteren har lyst til at sidde i sofaen og lytte til "Karlas Kabale", som vi begyndte på i går aftes? Det håber jeg for jeg trænger til at sidde tæt på hende med næsen nede i hendes hår, mens jeg læser højt. Det allerbedste ville være, hvis også ældstedatteren vil lytte med. Så kan vi sidde der alle tre under et lunt tæppe. DET er hygge!

Ingen kommentarer: