tirsdag den 30. oktober 2007

Det er størrelsen, der gør det

Yngstedatteren har i meget lang tid brændende ønsket sig at gå til violin!!!! Violin, sagde manden og jeg i munden på hinanden. Øøøøøh! Ingen af os - absolut ingen - er særlig musikalske og vi kender absolut intet til violinspil.

Da hun efter nogle måneder stadig gerne ville, måtte vi jo hellere få hende tilmeldt et hold på Musikskolen. Desværre var der lige netop lang ventetid på violin-holdet.

I går fik jeg så meddelelse om, at der var en plads på bratsch-holdet. (Jeg måtte liiiiige slå det op, for jeg havde aldrig hørt om en bratsch!).

(Wikipeida: En bratsch (kaldes ofte ved det italienske navn viola) er et strygeinstrument af violinfamilien. Bratschen er alten blandt strygeinstrumenterne. ... Bratschen har en dybere, mere dæmpet og blødere klang end f.eks. violin og cello.)

Da jeg forelagde muligheden for yngstedatteren kiggede hun vantro på mig:

Mor, den er større end en violin og den spiller meget dybere.
Jeg vil gerne spille lyst!

Så lærte jeg det!

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

God morgen !
jeg har taenkt meget paa hvordan det gik med at komme igang med at spille violin, saa er derfor meget glad for at hoere at der stadig er gang i foretagende!!!!
lad os haaber der snart bliver plads paa holdet som Freja gerne vil paa.
LOVE fra moster Ier

Anonym sagde ...

Dan siger det er da en god idé at Freja lærer at spille violin, så kan hun øve sig mens resten af familien sover ;)
Hahaha.
Love fra moster Bodil

Unknown sagde ...

Håber så bare at man kan få en violin med lyddæmper ;-)

Kagekonen sagde ...

min ældste gik til violin et par år, og det lød forfærdeligt... selvfølgelig ikke lige forfærdeligt altid, men hold da op, hvor kan der komme grimme lyde ud af det smukke instrument.

MrsCute sagde ...

Nej, nej, nej, det må du ikke sige. Jeg får det helt dårligt.

Det værste er, at Musikskolen forventer, at forældrene engagerer sig. Det vil vi såmænd også gerne. Men det er bare lidt svært, når det er noget man slet, slet ikke interesserer sig for og har endnu mindre forstand på.

Anonym sagde ...

Hi Mette!
jeg har lige laest din sidste commet, og til den vil jeg l sige, IH ! hvor ville jeg oensker at jeg bare lige kunne skruge tiden tilbage til da Paul var en 10- 11 aar, saa ville jeg have lyttet meget mere til hans music som han dengang var saa interesseret i, heldigvis har han stadig interessen, og jeg begyndte da ogsaa at foelge med da han var i high school, og nyder det stadig.
Saa hvad jeg proever paa at sige er, Snyd ikke digselv for den fornoejelse.
jeg tror Freja har noget helt specielt :-)
"Up her sleeve"

MrsCute sagde ...

Åh moster måske har du ret. Det plejer du jo at have :-)
Jeg har lovet mig selv, at jeg vil gøre mit bedste og forsøge at følge med, så må vi se om det lykkes for mig.