tirsdag den 19. august 2008

Forberedelse og hjælp

Jeg er heldig. Der er madplan for resten af ugen, så der behøver ikke blive købt ind. Og jeg har en fantastisk hjælper i køkkenet, så er det jo ingen sag at ligge på sofaen og dirigere slagets gang.

Det var ikke meningen, at jeg skulle være hjemme i aften, så menuen stod på falafler (ikke liiige min hofret) Det er nogle frosne nogle, som bare skal i ovnen, og så stoppes i pitabrød med noget frisk salat. Det er jo let nok.

Mens ældstedatteren klarede alt til salaten kunne jeg godt lige stå op de par minutter det tog at koge noget olie og hælde det over chili og hvidløg. Manden er nemlig vild med chilidressing, så jeg håber at denne kan bruges, selvom den jo nok ikke kommer helt på højde med favorit-falaffel-biksen på Nørrebronx.

13 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kan jeg ikke få en kopi af madplanen til inspiration?

:)

MrsCute sagde ...

Den nye madplane er ikke online endnu - vi har blot skrevet den på vores familiekalender. Men jeg har et link til den gaaaamle liste. Den kan du jo tage et kig på. Der står dog at fredag er Junkfood-dag. Det er det BESTEMT ikke mere. Og der er også kommet flere "sjove" retter ind med spændende grøntsager, men derfor kan det jo godt være du kan blive lidt inspireret alligevel.
Velbekomme :-)

Marianne sagde ...

Det er altså smart med madplan - det har jeg kørt i et par år og man får så meget fri af det :-)

Unknown sagde ...

Det er rigtigt, Shabby, at det virkelig frigiver meget tid, at man bruger lidt tid på at planlægge :-)

Anonym sagde ...

Skønt med madplan, det letter en hel i hverdagen synes jeg.

Nå men ud over det, så wow... var jeg lige på pigernes hjemmeside i dag og der kan man jo se at du har fået blog. Har faktisk læst dine pigeres hjemmeside i rigtig mange år.. vidste bare ikke det var dig :)

MrsCute sagde ...

Johanna... skægt at du har kigget med på hjemmesiden i mange år. :-)

Anonym sagde ...

Jeg elsker madplaner. Vi laver for en uge af gangen og så handler vi ind til hele ugen hver lørdag. Det gør bare alting meget nemmere!

Lilli sagde ...

Uhm, chilidressing - lækkert. Lader du dressingen køle helt af inden servering????

Unknown sagde ...

Ja Lilli, den står bare på køkkenbordet og venter til den er kølet af.

Frederikke: Jeg køber det meste ind på Aarstiderne.com - også kødet, så det er det der bestemmer hvad vi skal have i den kommende uge. Dejlig nemt :-)

Lilli sagde ...

hvad har du ellers puttet i den spændende dressing? Er det bare chilien, som giver den mørke farve?

Unknown sagde ...

Chiliolien har jeg lavet på følgende måde:
Hvidløg svitset i lidt olie og hældes på et glas.
Olien opvarmes til den ryger og køler i 4 minutter.
Chilien hakkes og kommes over til hvidløget.
Olien hældes over hvidløg og chili.
Afkøles inden den nydes.

Har lige prøvet at komme noget på min omelet. Nøj, det var godt :-)

Lilli sagde ...

Den skal da helt sikkert prøves - kunne være lækker på et stykke grillet kød.
Egner den sig til salat?

MrsCute sagde ...

Njae, lige på salat tror jeg ikke prøve den, men på grillet kød ja :-)