lørdag den 2. august 2008

Familieudfordring gennemført

3 ugers ferie er ved at være slut. Det har været 3 fantastiske uger, hvor vi ingen - absolut ingen - planer havde ved feriens begyndelse. I den anden uge daffede vi afsted vestover i bil mod Fyn, Als og Jylland. De bærbar kom med i bagagerummet for "de er jo meget gode til at bruge til at se adresser, åbningstider og så'en". Men desværre - eller skal jeg sige heldigvis - var der pivringe netforbindelse de fleste steder, så det endte med, at de blev i bilen i størstedelen af ferien.

Da vi kom hjem efter en skøn uge, indgik vi en familieaftale, som gik ud på, at vi IKKE måtte se fjernsyn overhovedet i den sidste uge af vores ferie og kun måtte være på computerne i en halv time hver aften fra 20:00 - 20:30. Og det har vi holdt.

Det har været mærkeligt og nogle har man følt sig lidt amputeret. Især den yngste har savnet sit weekend morgen-fjernsyn, men ellers har det været næsten smertefrit og vi har alle fået læst maaaange bøger og spillet en del spil. Det var været underligt ikke at kunne følge med i de blogs jeg plejer og heller ikke selv opdatere, men min pc-tid er primært blevet brugt til mails og netbank.

Men nu er ferien slut og jeg "må" gå online igen.

4 kommentarer:

Unknown sagde ...

Jeg ventede slet ikke at der ville være noget nyt her i aften (din morgen) men af vane kikkede jeg alligevel, som jeg gør hver dag :) Og hurra, her er du igen, VELKOMMEN tilbage, skønt at "se" dig. Det glæder mig I har haft en super duper ferie.
Love til dig og dine fra moster Bodil

Anonym sagde ...

Godt at I har haft en god ferie.
Er der sådan en dybere grund til jeres aftale om at slukke fjernsyn og begrænse pc?
/Frederikke, der er nysgerrig :)

Unknown sagde ...

Tak moster, også godt at "se" dig igen:)

Frederikke: Jeg var ret nervøs ved primært at skulle holde ferie hjemme, da vi alle fire er RET slemme til at sætte os foran pc'erne - og blive der i timevis. Det synes jeg ikke vi kunne byde børnene. Så efter fælles overenskomt blev vi enige om denne udfordring. Det var en god beslutning og vi har alle haft en god ferie, med meget "rigtigt" samvær. :-)

Anonym sagde ...

Ja, så forstår man det godt ;)