søndag den 6. juli 2008

Mor, mor, din hånd er helt gul

For næsten syv år siden var jeg til en fantastisk firmafest i Göteborg. Under en dans, faldt jeg og landede med hånden oven i et drikkeglas, der stod på gulvet. Tog på skadestuen og blev syet to steder i håndfladen og alt var godt...troede man. Men en uge senere var der store smerter i hånden og jeg blev opereret i 1½ time for at få 5 glasskår ud. Jeg måtte ikke bruge hånden og skulle også passe meget på bakterier. Lidt svært, når man havde to børn, hvoraf den yngste på under ét år stadig brugte ble. Det blev klaret ved, at pigerne og jeg flyttede ind hos mormor og morfar i nogle dage og så kom mormor hjem i sin frokostpause og skiftede ble på yngstedatteren. Meget fin og vellykket ordning.


Jeg gik til genoptræning på Rigshospitalet i laaaang tid (sådan føltes det i hvert fald) og skulle også træne hånden hjemme. Med tiden blev den næsten så god som ny, men pludselig i dag føles senen i hånden stiv og øm.

Gad vide hvad det betyder? Forhåbentlig ikke noget særligt.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Er det første gang, at du har den følelse i hånden?

For 10 år siden tabte jeg en slagterkniv ned i foden, den skar senen til min storetå over. Senen blev syet sammen, men er til gengæld også vokset sammen i arvævet. Jeg er ikke super generet 8kan dog ikke samle blyant op med den storetå), men indimellem strammer og hiver det i senen/foden.

Nå men det var ikke megen hjælp, kort af langt... du skal nok lige gå til lægen, hvis det fortsætter.

:)

Unknown sagde ...

"Slagterkniv i foden" - øv det lyder fælt.
Må hellere konsultere doktormanden, hvis det varer ved, som du foreslår. :-)

Unknown sagde ...

Jeg havde håbet der ville være nyt om hånden i dag, hvordan går det med den?
Love,
Lidtbekymredemoster

Unknown sagde ...

Det går rimeligt, moster. Tak for din bekymring :-)