søndag den 6. juli 2008

Fødselsdagsmenu

Jeg lovede vist lidt billeder fra den fire retters fødselsdagsmenue, jeg lavede forleden, så de kommer her:


Karamelliserede kammuslinger svøbt i parmaskinke og grillet, pyntet med chilimarineret tigerreje og lagt på rucolasalat med citronolie. Dertil hjemmebagt brød.

Svampefyldt oksemørbrad med gremolata, dampede forårsløg og grillede solsikkekerner...

... grillede asparges med dressing...

... rødbedequinoa...
3. ret var lidt ost: økologisk emmenthaler, og fyldt daddel med blå ost.

Desserten var hjemmelavet trippelchokoladekage på markonbund med jordbærcoulis og friske jordbær.

En middag, præcis som jeg selv holder af.

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Og opskrifterne????
uhm jeg sidder jo her og bliver helt sulten ;-)

Unknown sagde ...

Opskrifterne... tjae...er primært blevet inspireret af kokken på arbejdet. Han siger, at jeg skal prøve mig frem, smage til og så'en, så det prøver jeg.
Men desserten er fundet på arla.dk (søg på chokoladeislagkage)
Oksemørbraden er fyldt med en blanding af blendede svampe, bredbladet persille, æggeblomme og salt/peber. Jeg stak hul med et strygestål og brugte en sprøjtepose til at få fyldet i.

Lilli sagde ...

Uhmmmmm, total lækker menu.
Opskriften på islagkagen ER printet ud. Den skal da helt sikkert prøves ved lejlighed.

Unknown sagde ...

Glæd dig - den er fantastisk. Husk blot at beregne ekstra tid til at bage makronbundene. Det tager længere tid end man tror, da der kun kan være en, max to i ovnen ad gangen.

Lotte sagde ...

uuuuuhhmmmm!
Kan man lokke en opskrift ud af dig på det dersens rødbedequinoa? Også selvom det er på slump...

Unknown sagde ...

Det kan man nok godt lige... :-)
Den er ret enkel.
Rødbede skæres i små tern og koges sammen med quinoaen. Når den er færdigkogt og stadig varm, vendes den med en god olivenolie, rørt med friskhakkede krydderurter.

Voila - og velbekomme :-)

Lotte sagde ...

Det må prøves. Har nemlig lige trukket en håndfuld rødbeder op af jorden hjemme på fødeøen.

Unknown sagde ...

Lucky you - selvoptrukne rødbeder er kræs :-)