torsdag den 29. maj 2008

Sindssyg?


Jeg har været så heldigt at blive inviteret til et foredrag med motions- og sundhedsguruen Chris MacDonald. Jeg har længe været ret fascineret af ham og hans idéer og synes han er vildt motiverende.

Foredraget blev afholdt i tirsdags i Arbejdermuseets smukke festsal. Det var berammet til at være 2 timer, men varede næsten 3. Han var simpelthen ikke til at stoppe, da han først gik i gang.

Chris MacDonald er et energibundt uden sidestykke. Han springer rundt på scenen, flyver gennem salen og fægter vildt med arme og ben. Og salen hyler af grin. Hele tiden. Han er bedre en de fleste stand-up'ere. Han sammenligner den amerikanske mentalitet med den danske og benytter ironi i stor stil.

En stor del af tiden gik med at Chris fortalte om sin deltagelse i RAAM = Race Across America, Verdens hårdeste sportsbegivenhed. Et fuldstændigt sindssygt cykelløb, hvor deltagerne cykler tværs over Amerika (5.000 km) på kun 10 dage. Sammenlagt fik han 11,5 times søvn på de 10 dage. Det vil sige, at han sad på cyklen 23 timer i døgnet. Han drak mellem 40-50 liter vand, indtog 25.000 kcal.(svarende til 83 cheeseburgere) I DØGNET!!!! Fuldstændig vanvittigt!

Han fik da også lige nævnt, at vi skal huske at spise broccoli og blåbær og i øvrigt passe på os selv og hinanden.

Generelt vil jeg sige, at jeg syntes der manglede en overordnet styring i hans fremlæggelse. Han var ret flyvsk og sprang fra det ene til det andet. Men det blev gjort på en super underholdende måde og bar præg af, at han simpelthen bare havde så meget på hjertet, at han havde svært ved at begrænse sig.

Alt-i-alt en fantastisk eftermiddag, som resulterede i, at jeg de to seneste dage har spurtet på min cykel til arbejde med lungerne hængende ud af halsen, for: "Hvis han kan overleve 5.000 km. kan jeg sgu også cykle skallede 9 km for fuld hammer.

3 kommentarer:

Lotte sagde ...

Hovr skægt - jeg var til et foredrag med samme mand sidste onsdag, men har bare ikke fået skrevet om det endnu. Men det var nogle af hans ord, der lagde grundstenen til mit indlæg om koffein ;-)

Marianne sagde ...

Jeg kunne godt tænke mig et slige fordrag.... Jeg syntes at han virker inspirerende..

Unknown sagde ...

Lotten: Glæder mig til at læse om dine oplevelser med den gode MacDonald

Shabby-marianne: Han ER inspirerende. Håber du får mulighed for at opleve ham. :-)