søndag den 13. april 2008

Øko dinner

Søndagsmiddagen i dag var 100% økologisk.
  • Økologisk grillet kylling - sikken smag. De andre synes den smagte som grillet kylling plejer, men jeg kunne helt klart smage forskel. Ja, jeg kunne så.
  • Økologiske Blå congo kartofler, skåret i tern og bagt i ovnen. Smagte som alm. kartofler, men så noget sjovere ud og ungerne morede sig over dem.
  • Økologiske rodfrugter bagt i ovnen. Rødbede, gulerødder, pastinak, fennikel og jordskokker.
  • Økologiske majs fra dåse
  • Og sidst - men ikke mindst - friskbagt flûte med oliven, soltørrede tomater og feta.
Yngstedatteren havde en gæst på besøg som spiste med, og alligevel var der noget til overs . Det er der ellers normalt sjældent. Min teori er, at det er fordi der er så meget mere smag i den økologiske mad. Måske er det bare fordi jeg er blevet lidt øko-agtig her på det sidste, at jeg bilder mig ind at det er derfor, men alligevel. Det er da lidt pudsigt.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvordan er det lige man griller noget mad økologisk???

MrsCute sagde ...

Ja, ja, ja, du er så klog. Det var selvfølgelig "økologisk grillet kylling" ;-)