søndag den 30. marts 2008

Opvisning for alle pengene


Begge døtrene går til springgymnastik - i hver deres forening. "Selvfølgelig" skulle de begge to til den årlige opvisning lige netop i dag. Det betød, at vi måtte dele os, så manden tog med yngstedatteren, og jeg tog med ældstedatteren. Så søndagen blev tilbragt i hallen fra 12-18. Det er godt nok en lang dag. Havde dog taget en taske fyldt med gode ting med: grøn te, mine yndlingsspeltboller, rosiner, mandler og frisk frugt.

Det eneste man kan få i sådan en hal, er hapsdog, sodavand og slik. Fatter simpelthen ikke, at man vil være det bekendt over for ungerne. De burde som minimum tilbydes et alternativ til alt det junk - det er trods alt gymnastik, de går til.

Nå men vi overlevede da og det var såmænd helt ok og et fint arrangement.

4 kommentarer:

Unknown sagde ...

Jamen kan du så ikke starte noget? Få forældrene (og børnene?) til at skrive under på noget du skriver, om at få sunde alternativer i kiosken? Det skal jo begynde et sted, hvis der ikke er nogen der gør vrøvl, tror de vel alt er som det skal være?
Jeg formulere mig ikke videre godt, men du forstår hvad jeg mener håber jeg.
Kærlig hilsen moster Bodil

Unknown sagde ...

Du kan tro jeg forstår, hvad du mener. :-)
Jeg har aldrig været i den hal før og tror heller ikke jeg kommer der foreløbig, men det var da helt sikkert en god idé. Tror jeg vil tage det op i skøjtearenaen til næste sæson, hvor Amalie går. Der er det nemlig også et "problem". :-)

Marianne sagde ...

Godt Moderen kunne forsyne ungerne med ordentlig mad. Jeg har heller aldrig forstået konceptet pommes frites mv. til sportsstævner...

Unknown sagde ...

Ja, det er mig virkelig en gåde, at det er det "normale". Det siges, at det er fordi kunderne vil have det. Klart... ungerne ved jo ikke altid hvad der er bedst for dem. Det er jo der vi voksne må træde i karakter, selvom det til tider koster nogle kampe.