fredag den 28. marts 2008

Den nye stil

Ved ikke helt hvad der er sket, men pludselig har jeg fået nok af kemi og tilsætningsstoffer, så nu er jeg gået økologisk. Og nej, hvor det føles godt. Det er nok kommet lidt af, at jeg er kommet fuldstændigt af med min sukkerafhængighed. I 5 uger har jeg ikke spist sukker, næsten ikke spist hvid brød eller drukket sodavand - heller ikke light. Den eneste undtagelse har været kage på ferien og til min fars fødselsdag. Ellers intet overhovedet. Slet ikke. Og hold da op, hvor kan jeg mærke forskel. Har det bare helt fantastisk. Det begyndte med Udfordringen, og så er jeg bare fortsat.

Varerne på billedet, har jeg købt i dag. Og alt er økologisk. Selv rødvinen, håndsæben, balsam og vingummierne. Grøntsager, frugt, kød og madpakkemad har jeg i nogle uger købt hos Aarstiderne. Jeg siger ikke, at jeg bliver ved, men mon ikke? Det føles i hvert fald godt, ikke mindst overfor børnene.

Jeg har også købt øko. granatæble-saft og hold da op, hvor det smager. Det kan helt klart anbefales.

2 kommentarer:

Lotte sagde ...

Bravo!
Hatten af for at du holder stilen.
Jeg er ikke selv helt sukkerfri, men det er ikke meget af det søde, der finder indenbords, så det går nok endda.
Juicen har jeg faktisk stået og kigget på så sent som i går - og nu har jeg endnu mere lyst til at købe den, næste gang jeg er i Brugsen.
Må jeg i øvrigt anbefale deres frosne øko-falafler - de er supergode i en wrap eller et pitabrød :-)

Unknown sagde ...

Tak for tippet med falaflerne - dem vil jeg kaste i vognen næste gang jeg skal købe ind :-)