søndag den 23. marts 2008

At lytte til kroppen

Trænger til at røre mig. Savner min boksning. Men ryggen siger, at jeg hellere må lytte til den og vente lidt endnu. Måske jeg skulle løbe en tur. Nej, det føles heller ikke som en løsning.


Heldigvis kan løbeskoene bruges til andet end at løbe. Nemlig en god, lang gåtur i det fantastiske forårsvejr.

Med raske skridt begav jeg mig mod Vestskoven og i ørerne havde jeg en ny oplevelse... en violinkoncert. Det havde jeg aldrig troet skulle overgå mig. Men jeg havde tidligere bedt yngstedatterens bratsch-lærer om at foreslå nogle stykker, som yngstedatteren kunne lytte til, og nu fik jeg selv lyst til at høre hvad det var. Er spændt hvad hvad yngstedatteren siger til det og til om hun bliver inspireret af det.

Det var en dejlig, afslappende tur. Havde ingen behov for at få vendt tunge tanker - har ingen, altså af de tunge - så tankerne flød bare let og dejligt, mens den ene dybe vejrtræning afløste den anden med masser af frisk, klar luft. Det er simpelthen balsam for sjælen med sådan en tur.




Da jeg havde gået i tre kvarters tid skrev ældstedatteren en sms, om hun måtte møde mig på turen. Selvfølgelig måtte hun det. Ingen i familien havde ønsket at gå med, og så ville hun pludselig gerne alligevel. Herlig overraskelse. Elsker når hun går ved siden af mig og vi kan hyggesludre eller bare være stille sammen.

Aftensmaden er indtaget - krondyrfilet med grøntsager - og roen er ved at sænke sig på matriklen.

Det har været en ualmindelig vidunderlig dag. Propfyldt med energi og gode ting for mig selv. Det er lykke!

2 kommentarer:

Marianne sagde ...

Man bliver så glad efter en vellykket dag med sund kost og motion - tænk der ikke skal mere til :-)

Unknown sagde ...

Præcis!
Det der skræmmer mig er, at jeg har så let ved at falde tilbage til de dårlige vaner, når jeg nu VED for godt denne fornuftige livsstil er for mig. :-)