fredag den 4. januar 2008

Giv mig sommer. Giv mig varme i vejret.

Holder meget af min 2,75 km. korte cykeltur til arbejde. Under normale omstændigheder. Ikke nu. For lige nu er det koldt. Meget koldt. Det har jeg - under normale omstændigheder - heller ikke spor imod. Har nemlig både yderst sexede ørevarmere, dejlig lun halsklud samt frække vamsede vinterstøvler.

Det, der fraviger fra det normale på nuværende tidspunkt, er at jeg hoster som en mangeårig, storrygende værtshusejer. Og når jeg hoster, hygger min astma sig for alvorlig. Det gør jeg ikke. For det er pænt anstrengende ikke at kunne trække vejret ordentligt.

Da jeg troppede op på fabrikken i morges - storhivende efter vejret - blev jeg mødt med et: "Nå, der er nok en der har cyklet hurtigt!" NEEEJ, det har jeg ikke. Jeg har skam bare bevæget mig i slowmotion fra min bil hen over parkeringspladsen og ind i varmen. Æv. Jeg vil have at min hoste skal holde op. Det gør den, når vejret bliver bedre.

Derfor... giv mig sommer. Giv mig varme. Nu. Tak. Det er alt jeg be'r om.

Ingen kommentarer: