torsdag den 22. november 2007

Pauseknap

Sikken nat! Yngstedatteren kom hostende ind i dobbeltsengen i starten af natten og der lå hun så og gøede hele natten, mens hun kastede sig fra side til side. Hun havde det ikke godt, det var tydeligt, så da hun endelig faldt i søvn, fik hun lov at sove til hun vågnede af sig selv kl. 9. Hun var stadig temmelig slatten, så jeg var glad for at jeg ikke havde hevet hende ud af fjerne kl. 6:30 for at smide hende i skole.

Heldigvis er jeg ikke bagud med min opgaver/deadlines på fabrikken, så jeg kunne nappe en barns 1. sygedag uden anden dårlig samvittighed, end at mine kære kolleger skulle passe biksen uden mig. Men alle ved jo, at ingen er uundværlig, så det skulle nok gå.

Ældstedatteren var også sløj, men mere på den måde at hun havde massiv brug for en ordentlig omgang moderlig omsorg. Jeg er bestemt ikke fortaler for, at man skulker fra skole i tide og utide og vi har da også mere end en gang talt med store bogstaver, når det blev forsøgt. Men i dag var den god nok. Der skulle nurses. Og det blev der så.

Vi spillede, spiste langsom frokost og tullede bare rundt. Det var sådan, det skulle være i dag. I morgen er vi tilbage på sporet igen. Helt sikkert!

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kender I "Vicks VapoRub"?
Det kan smøres under fødderne i et tykt lag, så på med bomulds-sokker og sove med det om natten, det er kur for at hoste :)
Love,
moster Bodil

MrsCute sagde ...

Næe, det kender vi godt nok ikke. Det lyder da næsten for godt til at være sandt. :-)

Anonym sagde ...

Flere af mine venner sværger at det virker, selv har jeg eller manden ikke haft hoste, så vi har ikke prøvet det :)
Mere moster Bodil

Anonym sagde ...

Vicks vaporup kan desværre ikke købes i Danmark, mere ( har vist nok tidligere kunnet købes på apoteket )
Kan fåes i Sverige, måske også via nettet.... ?
Også til salg i Holland.

hilsen Beth

Unknown sagde ...

>Beth
Tak for tippet - ærgerligt at det ikke kan fås i Danmark mere.