fredag den 23. november 2007

Helt, helt stille

Her er stille. Musestille. Det eneste jeg kan høre er vaskemaskinens snurren. (Nå ja, det siger jo nok ikke så meget, når man tager i betragtning, at der er adskillige frekvenser jeg ikke kan høre.) Men altså. Manden daffet på job. Ungerne smidt i skole. Og jeg. Stakkels mig sidder her helt, helt alene på min ugentlige fridag.



Snyyyyydt.... der er intet stakkels over mig. Har nydt min morgenavis og ditto kaffe. Overvejer hvad jeg skal bruge min dag på.

Følgende muligheder foreligger - i vilkårlig rækkefølge:

1) Gøre mig smækkerlækker til julefrokost i aften - er jeg allerede for sent på den?
2) Tømme samtlige vasketøjsskuffer - er i gang!
3) Gøre rent - NEEEEJ!
4) Pakke pakkekalendergaver ind - hyggeligt, så det sker nok.
5) Færdiggøre et freelanceprojekt - helt bestemt!
6) Købe ind - no, det gjorde jeg i går :-)
7) Luge i haven - nej, det er vinter, så venter lige et par måneder
8) Hente yngstedatteren tidligt - nej, hun sover hos en veninde.
9) Hyggesurfe - mmm, er i gang
10) Ringe til min mor og foreslå hyggelig decemberudflugt - yeps, gør det med det samme

Ha' en vidunderlig fredag. Min bliver god. Det kan jeg allerede mærke.

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Sådan en dag om ugen lyder skønt :)

MrsCute sagde ...

Du kan tro det er skønt. Og det er benhård prioritering fra mandens og min side. Det SKULLE der bare være plads til i vores liv - og vi nyder det (især mig!) ;-)

Anonym sagde ...

Har han også sådan en?

Jeg nyder nu også mine 30 timer, selvom de er fordelt på 5 dage om ugen.
Ligenu er det bare sådan, at det ikke kan være anderledes, hvis vi også synes at børnene skal hentes "tidligt" til hverdag ;)

MrsCute sagde ...

Nej, det har han ikke. Kan godt se det kan misforstås. Men han nyder, at jeg tager mig af det meste herhjemme. Til gengæld har vi prioriteret, at han arbejder tæt på (5 min. på gåben), så han er tidligt hjemme hver dag og arbejder ALDRIG aften/weekend mere. Det er også skønt.

I øvrigt er jeg på kun 25 timer, så det er jo heller ikke meget :-)

Lenore sagde ...

Lyder super lækkert! Tror nok min arbejdsuge er længere, men jeg kan til gengæld bestemme mine arbejdstider selv. Mere eller mindre. Det hjælper også lidt på det. :)

MrsCute sagde ...

Ja, det er super lækkert med fleksibilitet i hverdagen - det gør det meget lettere at få det hele til at hænge fornuftigt sammen :-)

Lotte sagde ...

Jeg kunne dælme godt have brugt at låne din fridag - men mødet i dag gik ok, og om lidt vil jeg holde fri og tøffe hjem til nogle flyttekasser, der skal fyldes op.
Heldigvis er der andre, der laver aftensmaden i aften :-)

Kan du og fam. have en DARJLY weekend!!!