lørdag den 10. november 2007

Da vi overtog vores rækkehus, var haven nærmest en jungle og vi besluttede straks, at den skulle ryddes. Vi hyrede en gartner som skulle stå for det og han foreslog, at parykbusken - som det eneste skulle få lov til at overleve.


Vi undrede os over, at det var en busk, når vi nu nærmere syntes det lignede et træ. Han forklarede, at det var fordi den havde stået mit i denne jungle, og så havde den søgt mod lys og luft ovenover - smart nok!





Jeg har mange gange sendt taknemmelige tanker i retning af vores gartner, for at han overbeviste os om at den skulle overleve.



Jeg holder meget af den og synes den har nogle helt fantastiske farver. Hvert år, når bladene falder af, er vi bange for, at den er død. Den ser simpelthen ud som om den har opgivet ævred. Heldigvis er det ikke sket endnu.



En dag som i dag, hvor lyset er så smukt og himlen så blå, bliver jeg helt glad af at nyde den og opleve det fantastiske farvespil.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

den er sandelig ogsaa meget smuk !
love fra moster Ier

har jeg sagt hvor meget jeg nyder din "Blog" ?

Bodillisa sagde ...

Ih hvor ER den smuk, tak for at vise den :)
Og jeg vil også sige at, ah, hvor jeg NYDER din blog :)
Kærligst, Moster Bodil

anjoe sagde ...

Forstår godt Jeres glæde over gartnerens gode råd, og går ud fra at hans øvrige forslag tilsvarende har givet glæde ;-)

Unknown sagde ...

Moster Ier og Moster Bodil: Dejlig at høre. Og jeg nyder jeres kommentarer :-)

Anjoe: Du kan tro hans øvrige forslag også gav glæde. Faktisk blev vi så glade for ham at han ofte spiste med og også overnattede her en gang i mellem.