lørdag den 20. oktober 2007

Berusende bytur

Ah, solen skinner, det er køligt men friskt. Dytten er parkeret det sædvanlige sted ved Bremerholm og jeg er klar til at indtage byen. Nikolaj Kirke tårner sig flot op i den blå himmel.

Det er længe siden jeg sidst var på en bytur. Rigtig længe siden. Jeg skal ikke rigtig noget. Bare tulle rundt og opleve byens liv. Have god tid.


Frokosten bliver indtaget på en fantastisk sandwichbar i Pilestræde. Der bliver indkøbt et par gaver og sidst på eftermiddagen lægger jeg vejen forbi det italienske supermarked, og køber vildt ind til en hyggelig middag for mig og manden.


Spændende oste med chili og peber. Pølser med chili, artikskokker (en af mandens favoritspise), grillede peberfrugter, saftige oliven, gedeost i parmaskinke, rødvin og nøddeis. Manden kommer sent hjem. Han nyder den frihed der følger med, at børnene er på ferie. Vi hygger og sludrer.

Dejligt at nyde.

Dejligt det er fredag og vide, at vi ser børnene om mindre end et døgn.

Ingen kommentarer: